Het “creditsysteem” dat aanbieders gebruiken bij strippenkaarten en abonnementen is inmiddels verouderd en achterhaald.

Het “creditsysteem” dat aanbieders gebruiken bij strippenkaarten en abonnementen is inmiddels een verouderde en achterhaalde vorm van klantenbinding. Kortom het creditsysteem is niet meer van deze tijd.

Creditsysteem 👎 out, maar waarom?

Een creditsysteem heeft als basis dat je eerst credits moet kopen. Dit kopen klanten via een strippenkaart of abonnement die je aanbiedt. Daar begint het eigenlijk al. Om losse trainingen te verkopen moeten klanten dus eerst credits kopen voordat ze überhaupt een training kunnen boeken. Niet bepaalt conversieverhogend en je eerste beperking. Een voorbeeld van het gebruik van credits is dat een personal training 3 credits- en een groepsles 1 credit kost. Je kan dus never nooit gefocused en gereguleerd een specifieke strippenkaart aanbieden die alleen maar voor bepaalde trainingen te gebruiken mag zijn. Dit is dus je tweede beperking. En niet te beginnen over de verschillende abonnementen die je wilt aanbieden. Stel je voor dat je een 2x per week groepslessen abonnement wilt verkopen. Dan mogen je klanten dus maar 2x per week boeken. Toch? Bij het gebruik van een creditsysteem betekent dus dat je maar 2 credits mag “uitgeven”. Je klanten zijn dus beperkt om maximaal 1 week vooruit te boeken. Een workaround zou kunnen zijn dat je dan meerdere credits uitgeeft. Maar dan is het geen 2x per week abonnement meer. En daarmee hebben we de derde beperking te pakken. Combi abonnementen aanbieden met het creditsysteem? Bijvoorbeeld 2x per week groepslessen en 1x per week een personal training? Forget it! Niet een echte beperking, maar zeker een beperking als je een personal trainer of studio wilt zijn die meer gepersonaliseerde aanbiedingen richting je klanten wilt doen. 

Hoe lost AppyBee 👍 dat dan op?

AppyBee heeft een doordachte-, geïnnoveerde- en bewezen aanpak zonder rompslomp. Losse training verkopen die bijvoorbeeld 49,- Euro kost? Met een paar klikken geboekt en direct via iDEAL betaald. Een genot voor je conversie. Binnen AppyBee boeken ze en betalen ze direct de training zelf. Wanneer je binnen AppyBee strippenkaarten gaat verkopen, definieer je de trainingen en absoluut geen credits. Een voorbeeld; je wilt een strippenkaart aanbieden voor al je groepslessen; bbb, bootcamp en yoga. Binnen AppyBee kan je een strippenkaart aanmaken en aangeven dat je 10x mag trainen. Je specificeert erbij welke trainingen ze mogen boeken voor maximaal 10x. Je klanten kunnen dus ook nooit een verkeerde boeking doen wat jou nog meer tijd gaat schelen. Dit geldt dus ook wanneer je een abonnement wilt aanbieden voor 2x per week. Daar geef je aan welke trainingen ze uitsluitend mogen boeken van max 2x per week. Daarmee bepaal jij dus hoe ver jouw klanten in de toekomst, of zelfs onbeperkt in tijd mogen boeken. Transparant voor je klanten en jij als personal trainer of studio bespaart hier super veel tijd mee. En juist daarom is onze abonnement module “Smart”. Je kan namelijk nu ook een smart abonnement aanbieden waarin je wekelijkse- en maandelijkse aanbod hebt. Bijvoorbeeld 2x per week een groepsles en 1 x per maand een personal training. Meer hierover kan je in onze andere blog terugvinden.

Ook meer weten over AppyBee?

Ontdek hoe AppyBee jouw fitnessonderneming kan helpen om meer leden te behouden, geen onnodige tijd aan je administratie en agenda te besteden en meer omzet te genereren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>