Hoe werkt het

Hoe werkt het

1. Boeken van een (proef) training

Oude manier

Klanten bellen of sturen je een bericht via sms, WhatsApp (groep) of e-mail. Oftewel; via verschillende kanalen en apparaten.

Oud resultaat

​Je moet de boekingen ‘bij elkaar grabbelen’ en handmatig registreren. Is het druk, dan reageer je misschien laat (boze klant) of vergeet je boekingen te verwerken.

Nieuwe manier

Via jouw AppyBee app of website-widget boeken klanten makkelijk en snel hun favoriete training.

Nieuw resultaat

Klanten weten je goed te vinden en hebben een fijne ervaring. Automatische bevestigingsmails en herinneringen verminderen no shows. En je hoeft niets met de hand te verwerken. Dat doet AppyBee voor je!

Heen en weer bellen, appen of mailen. Agenda’s naast elkaar leggen. Boekingen vastleggen. Het reserveren van een (proef) training was een traag en stroperig proces. AppyBee stroomlijnt en versnelt dat, want klanten boeken via je eigen AppyBee app of website-widgets. Zo bespaar je (enorm) veel tijd en voorkom je no-shows, (te) late antwoorden en gefrustreerde klanten.

Vaak gestelde vragen

Kan ik ook via Strippenkaarten en/of Abonnement laten boeken?

Jazeker, beide opties aanwezig en je klanten kunnen exact zien wanneer ze geweest zijn en wat er over is.

Kan ik bevestigingsmails naar mijn huisstijl aanpassen?

Jazeker, alle e-mails dat names jouw onderneming wordt verstuurd kan je aanpassen.

Kan ik ook vooruit laten betalen?

Ja, je kan betalingen via iDeal laten betalen.

Kan ik ook handmatig boekingen invoeren?

Jazeker, zelfs klanten die niet zijn geregistreerd ontvangen kosteloos via SMS en eventueel e-mail een registratielink om direct bij je te registreren.

Kan ik ook via Facebook, Instagram en WhatsApp laten boeken?

Ja, je kan het boek nu knop van FaceBook bemannen en via je link in je bio kan je ook via Instagram laten boeken. Via WhatsApp kan je ze direct naar je persoonlijke boekpagina sturen en laten boeken.

2. De betaling van de training

Oude manier

​Je moet alles correct bijhouden en zelf facturen of betalingsverzoeken versturen. Bijvoorbeeld via de post, mail, een Tikkie, handje contantje of een overschrijving.

Oud resultaat

Los van al het werk – versturen betalingen, controleren afschriften, enz. – zijn er altijd klanten die niet (meteen) betalen. En dus ‘mag’ jij daar achteraan. Niet bepaald je hobby!

Nieuwe manier

Klanten betalen voor- of achteraf via je eigen app of website widget. Vind je vooraf wel zo veilig? Met AppyBee kun je klanten daartoe ‘verplichten’ met abonnementen, bundels of eenmalige betalingen voor losse lessen.

Nieuw resultaat

Alle betalingen komen ‘automagisch’ binnen. Je hoeft dus geen nota’s op te stellen, achter niemand aan te bellen en hebt je administratie altijd op orde. Plus: klanten weten precies waar ze aan toe zijn.

Als je betalingen wilde afhandelen, moest je dit handmatig doen door facturen op te maken en/of betalingsverzoeken te versturen. Met alle risico’s, zoals foutjes, niet aangekomen berichten of non-betaling, van dien. AppyBee neemt dat van je over. Betalingen lopen geautomatiseerd en achter facturen aanbellen is verleden tijd.

Vaak gestelde vragen

Moet ik een nog ergens een account voor mijn betalingen regelen?

Nee, AppyBee regelt alles voor je. 1 stop shop!

Kan ik zelf ook reserveringskosten in rekening brengen bij mijn klanten?

Jazeker, jij bepaalt hoeveel reserveringskosten jij in rekening wilt brengen bij klant. Dit geeft jouw klanten meer reden om een strippenkaart of abonnement af te sluiten omdat ze deze dan 1 keer hoeven te betalen. Je kan natuurlijk ook gewoon niets rekenen en dit meenemen in je normale bedragen. Up

Wat kost een transactie die met iDeal wordt gedaan?

Een betaling die met iDeal wordt gedaan kost 0,50 cent exclusief de btw. Een betaling achteraf kost niets.

Wat gebeurt er wanneer de klant een boeking die hij/zij heeft gedaan annuleert?

De betaling gaat naar zijn/haar digitale portemonnee toe, zodat jij niet wordt belast met de handeling om het terug te betalen zodat ze daarna weer opnieuw moeten betalen.

Kan ik ook verplichten om een abonnement of strippenkaart te laten kopen voordat ze kunnen boeken?

Ja, je kan het verplichten dat ze eerst een strippenkaart of abonnement moeten aanschaffen voordat ze kunnen boeken. Je kan losse boekingen uitzetten.

Kan ik verplicht laten vooruit betalen?

Ja, jij bepaalt of je klanten ook de mogelijkheid hebben om achteraf te betalen.

3. Een klant annuleert een training

Oude manier

​Klanten bellen, sturen je een app/sms of e-mailen om door te geven dat ze niet komen.

Oud resultaat

​Je dient alle annuleringen handmatig te verwerken, wat veel tijd kost, foutgevoelig is en ook nog eens administratief (verrekenen kosten) moet worden afgehandeld. Bovendien komt het vaak voor dat klanten last minute afzeggen.

Nieuwe manier

Klanten annuleren via je eigen AppyBee app of website widget. En zien meteen je annuleringsbeleid.

Nieuw resultaat

Omdat je beleid nu helder is, annuleren minder klanten. En als ze al afzeggen, doen ze dat minder vaak op het laatste moment. Bovendien hoef je annuleringen niet zelf te verwerken. Eindelijk wat tijd voor jezelf!

Als klanten een training wilden annuleren, gebeurde dat via allerlei kanalen, zoals de telefoon, WhatsApp, SMS of mail. Met AppyBee annuleren alle klanten via je AppyBee app of de website-widgets. Zo voorkom je misverstanden. Bovendien is je annuleringsbeleid helder: ‘vijf minuten voor de start’ afzeggingen komen dus niet meer voor. Plus: AppyBee verwerkt het administratief voor je.

Vaak gestelde vragen

Kan ik zelf ook reserveringkosten in rekening brengen bij mijn klanten?

Jazeker, jij bepaalt hoeveel reserveringskosten jij in rekening wilt brengen bij klant. Dit geeft jouw klanten meer reden om een strippenkaart of abonnement af te sluiten omdat ze deze dan 1 keer hoeven te betalen. Je kan natuurlijk ook gewoon niets rekenen en dit meenemen in je normale bedragen. Up

Wat gebeurt er met de vooruitbetaling die mijn klant gedaan heeft na een annulering?

Dit komt automatisch in zijn/haar digitale portemonnee zodat ze dit de volgende keer weer bij je kunnen uitgeven. Je hoeft dus niets te doen.

Wat kost een transactie die met iDeal wordt gedaan?

Een betaling die met iDeal wordt gedaan kost 0,50 cent exclusief de btw. Een betaling achteraf kost niets.

4. Jij annuleert een training

Oude manier

Je moet handmatig een WhatsApp (groep) bericht versturen en/of via Instagram of Facebook laten weten dat je verhinderd bent. Bovendien dien je betalingen handmatig terug te storten.

Oud resultaat

Je bent een hoop tijd kwijt en weet niet zeker of klanten je annulering überhaupt hebben gezien. Zo niet, dan kunnen klanten geïrriteerd raken. Knap vervelend!

Nieuwe manier

Je verzendt de annulering via je AppyBee app of website-widget. En boem, alle klanten ontvangen het meteen. Ook fijn: de betalingen worden door AppyBee automatisch afgehandeld. Geen handwerk dus.

Nieuw resultaat

Je bespaart veel tijd en je klanten zijn allemaal tegelijk op de hoogte.

Als je betalingen wilde afhandelen, moest je dit handmatig doen door facturen op te maken en/of betalingsverzoeken te versturen. Met alle risico’s, zoals foutjes, niet aangekomen berichten of non-betaling, van dien. AppyBee neemt dat van je over. Betalingen lopen geautomatiseerd en achter facturen aanbellen is verleden tijd.

Vaak gestelde vragen

Kan ik zelf mijn annuleringsbeleid aangeven?

Jazeker, jij bepaalt je annuleringsbeleid.

Ontvangt echt iedereen een annuleringsbericht?

Ja iedereen die zich had aangemeld voor die les ontvangt een annuleringsbericht.

5. Klantreviews

Oude manier

Je vraagt klanten om hun ervaring via een sms, appje of e-mail met je te delen.

Oud resultaat

​​Sommige klanten werken mee. Maar een heleboel hebben er geen zin in of vergeten het. Je hebt dus geen totaaloverzicht en klanten voelen zich niet gehoord.

Nieuwe manier

Na de training verzendt AppyBee automatisch een beoordelingsverzoek.

Nieuw resultaat

Klanten geven direct na de les aan wat ze ervan vonden. Omdat dit met AppyBee geautomatiseerd gaat, hoef jij er geen moeite voor te doen. Extra voordeel: klanten weten dat er naar ze wordt geluisterd. Zo voelen ze zich betrokken bij jou en je bedrijf!

Als je wilde weten hoe klanten een training vonden, moest je daar steeds om vragen. En niet iedereen wil zo’n vraag (eerlijk) beantwoorden. Met AppyBee ontvangen je klanten automatisch een beoordelingsverzoek, wat de drempel flink verlaagt. Aan jou om te bepalen wat je met de feedback doet en of je die met de wereld wilt delen...

Vaak gestelde vragen

Kan iedereen zomaar een review geven?

Nee, AppyBee heeft eerlijke reviews. Hij/zij kan pas een review geven wanneer ze geweest zijn.

Kan ik de reviews compleet uitzetten?

Als je dat echt wilt, kan dat. Jouw omgeving, jouw regels.

Als mijn klant geen reviews meer wil geven, kan hij/zij dat uitzetten?

Ja, jouw klanten bepalen of ze wel of geen reviews meer willen geven.

Ik wil wel weten wat mijn klant als review heeft gegeven maar wil de resultaten niet delen. Kan dat?

Ja, jij bepaalt of je dit wel of niet wilt delen met de wereld.

6. Communicatie met je klanten

Appybee.nl Fitness software voor personal trainers en Sportscholen
Oude manier

Je verstuurt e-mails, post op Instagram en Facebook en/of houdt contact via WhatsApp en SMS.

Oud resultaat

Niet al je klanten houden alle kanalen in de gaten. En dus is de kans groot dat ze je berichten niet of pas laat zien. Bijvoorbeeld als je aanbieding is verlopen! Ook een nadeel: niet alle uitingen zijn on brand.

Nieuwe manier

Je stuurt push berichten via je eigen (en dus heel herkenbare) app. Denk aan YouTube of Vimeo video's, Facebook-berichten of Instagram-posts. AppyBee regelt het!

Nieuw resultaat

Alle geregistreerde klanten ontvangen je berichten en aanbiedingen. En al die informatie staat nu op één plek. Makkelijk te vinden dus! Perfect voor je branding en het versterken van je bedrijfsidentiteit.

Hoe leuk en handig WhatsApp-groepen, Facebook, e-mail, Instagram en de ‘old school’ telefoon ook zijn, je was een hoop tijd kwijt aan het opzetten en bijhouden van klantcommunicatie. Met AppyBee stuur je pushberichten naar je eigen AppyBee app en de e-mailadressen van al je klanten. Met één klik. En in lijn met je huisstijl.

Vaak gestelde vragen

Zijn mijn berichten allemaal op 1 plek te zien?

Ja, om het je klanten gemakkelijk te maken kunnen ze al je berichten, gesorteerd, op 1 plek via je website-widget of je je eigen AppyBee app terug te bekijken.

Kan ik ook video’s van YouTube, Vimeo, FaceBook en Instagram delen via de berichten?

Jazeker, ook dat kun je kwijt in je berichten naar je klanten toe.

Kan ik ook mailings doen via AppyBee?

Jij bepaalt of ze naar push berichten ook nog emails ontvangen van jouw bericht.

Kan ik pushberichten zoals whatsapp naar mijn eigen app sturen?

Yes, je klanten ontvangen dan direct een bericht op hun mobiel.

7. Boekhouding

Oude manier

Je moet allerlei Excel sheets, documenten, mails en smartphone berichten doorspitten om de juiste info boven tafel te krijgen. Wie heeft een strippenkaart gebruikt? Hoe zit het met abonnementen? Wie heeft wat op welk moment betaald? Wat dient te worden verrekend of teruggestort?

Oud resultaat

Het is behoorlijk lastig zicht en grip op je cijfers te krijgen. En het kost veel tijd om de boekhouding te doen. Al dat opzoeken, nakijken en dubbel checken: je lijkt wel een administratief medewerker!

Nieuwe manier

Je ziet alle boekhoudkundige info in één klik. En op één plek. Bovendien beschik je met AppyBee over diepgaande informatie over de financiële trends binnen je bedrijf. Tot in detail. En voor elke periode. Doorsturen van administratieve info, bijvoorbeeld naar je boekhouder, is kinderspel.

Nieuw resultaat

Je weet exact hoe je draait en welke kant het opgaat. De boekhouding kost je nauwelijks tijd en je stuurt de juiste cijfers naar je boekhoudkantoor. Omdat je met AppyBee ziet wat er goed (en minder goed) gaat, kun je snel en effectief bijsturen.

Er zijn maar weinig ondernemers die echt blij worden van het doorspitten van Excel sheets, facturen en notities. En dus beschouwen ze de boekhouding als een noodzakelijk kwaad. Met AppyBee hoef je er eigenlijk niet meer naar om te kijken, want alle boekhoudkundige info is altijd up-to-date én altijd beschikbaar. Tijd voor de aangifte? Je stuurt de data direct naar je boekhoudkantoor of accountant!

Eerst zien, dan geloven?

Tijd besparen is just a click away